Khamis, 26 November 2009

Sakit Peyyuutt...

Ari ni si aina sakit perut la pulak. Pagi2 lg kul 5am camtu dia tiba2 merengek tak selesa, berguling kiri kanan.. Ku suakan B nampaknye bukan itu yg dia nak. Jd aku syak, dia tak sedap peyut.. sebab?? salah makan ka? mkn pisang ka? terlebih makan ka? aku pun tak pasti.. biasa 1 hari aina akan membuang sebnyak 2 kali sehari tp semalam dia buang sekali je, tu pun time bangun tido dia ckp "yak! yak".. pastu smlm mkn mcm2.. pisang la, nugget la, biskut la bagai..

Bila nampak dia cam loya je cepat2 aku angkat, supaya senang benda alah tu kuar tp lendir je.. pahtu keluar pisang seketul? last aku bg mkn pisang pas mkn tghari semalam.. tak hadam ke mende tuh? brp kali dia cuba nk muntah tp tak kuar.. alahai.. sakitnye anakku nih!! ku sapukan mnyak Yu Yi Cap Limau tu, ku urut pelan2 depan belakang spya dia rasa selesa pastu ku dukung kepala dia lentok ke bahu, br le sendawa dan kentut  sekali.. lps brpa kali muntah br ler terlena tido, keletihan agaknya...

Then, pg ni sngaja aku biarkan dia tido lama.. bangun tido td dia ckp "yak".. agaknye dah yak ni lega la kot perut dia, rupanya tak!! muntah lg sblm mkn dan lagi pas mkn, yak lg 2 kali.. kuar pisang lak tuh.. mungkinkah perut dia takleh terima? tp sblm ni ok je? mgkin jenis pisang ni tak sesuai kot... akhirnye lembik loyak anakku ituh.. tertido keletihan.. mkn pun tanak. Pasni klu dia yak dan muntah lg, terpaksa jualah ku berkejar ke klinik..

Tiada ulasan: