Jumaat, 11 Jun 2010

~Jalan-jalan~

Tempat : Melaka River Cruise, Taman Rempah
 Hari : Sabtu yang lepas

Melaka River Cruise

Beli tiket di sini ye.
Masa ni dah lengang, dah pukul 11 lebih..

tak pernah naik walaupun sekali...

Melaka dah ada ni, lepas ni tak payah susah2 
menghadap jammed kat Bandar Hilir nun. Dah lama saya tak
ke Bandar Hilir, tak kuasa nak bersesak-sesak kat sana. 
Tapi benda alah ni masih belum beroperasi...

si kocik ni suka benar berjalan, bukan main
jauh lagi dia berjalan. Bila berhenti siap mengamuk2 lagi.
Oh ya! tiang kat belakang tu adalah tiang monorel...

Rabu, 9 Jun 2010

~Aktiviti Aina~

Just wanna share aktiviti2 yang sangat digemari aina...

baca buku ke wat sepah?

melaram/jalan2 naik kereta

tolong ibu lipat kain ke?

tolong kemas peti ais ibu

sangat suka main bola dan berkelah

tengok tv esp video muzik pelajar2 AF dan zikir munajat

dan 

*

*

*

*

*
mengintai jiran sebelah....
hehehe...

Khamis, 3 Jun 2010

~tAg dARi UmiSofie~

Terima kasih kepada umisofie kerana sudi mengetag saya, lama jugak saya tak layan tag2 ni...
1. Apa yang anda buat bila dapat tahu member anda tikam anda dari belakang?
- saya akan menjauhkan diri darinya atau face to face dengannya, tengok keadaan jugak... biasanya saya jenis malas nak memanjangkan hal2 yang remeh temeh ni...

2. 6 orang di hati anda...
- ibu saya
- suami saya
- anak saya
- Adik beradik saya
- kaum keluarga
- kawan2 saya


3. Anda rasa anda comel?
- Subjektif...

4. Single or taken?
- bersuami dan beranak satu

5. Blog yang anda suka
- blog kawan2 dan family mereka
- blog tentang penyusuan susu ibu
- blog2 resepi
- blog tentang keibubapaan
- blog tentang kehidupan

6. Adakah bilik anda kemas setiap hari?
- Kemas jugaklah, tapi sejak ada aina ni, perabot dah tak tersusun dan teratur...

7. Lagu terakhir yang anda dengar
- Pergilah ayu... OST Syahjihan...

8. Last text message
- Mesej kat suami balik kerja kul brp ari ni...

9. Last phone call
- mu hubby

10. Hari terakhir anda menangis
- Ntah, tak ingatler...

11. 5 favourite colour
- purple
- blue
- pink
- green
- merah

12. Orang terakhir YM
- takde YM dan tak reti berYM

13. Game paling anda suka.
- selalu layan Fishville kat FB tapi skrg ni rasa dan bosan lak...

14. Apa perasaan anda menjawab tag ini?
- bangga kerana Umisofie teringatkan saya...

15. Anda rasa tag ini best?
- sangat best sebab tak amik masa yang lama pun...

16. Tag lagi 10 orang....
- Rasanya ramai yang dah jawab tag ni, jd saya tujukan tag ni kepada sesiapa yang belum buat je la ye... pada yang belum buat tu, sudi2kanlah ye...