Isnin, 1 Februari 2010

Yong Tau Foo

Beberapa hari yang lepas, saya dan en. somi teringin nak makan Yong Tau Foo. Cam biasa lah port kitaorang kat sini..

Terletak di Taman Bertam Perdana, kat area2 Bertam Malim, Cheng. Kedai 2 tingkat ni sentiasa penuh ngan pelanggan terutama time ujung bulan atau time orang baru dapat gaji. Kalau sesiapa yang sedang berdiet tu, dan taknak makan makanan yang berat2 pada waktu malam, sini ler tempatnya..


Terdapat 2 pilihan samada nak makan hidang cam kat atas ni atau nak bekas asing2, terpulang kepada citarasa masing2. Biasanya klu family diorg prefer pilih cara hidang, jimat sket. Boleh pilih, samada nak tambah bihun, mee ataupun kue teow. Cam kitaorang lebih suka kue teow, dihidang panas2 dengan ditaburi daun bawang dan bawang goreng yang rangup, perrgh layaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnn!

dah sampai, apalagi.. cedok aje ler..

Saya dan suami memang selalu makan kat sini, sebab terdapat banyak pilihan bahan2 seperti bebola sotong, bebola udang, ketam, sosej, bunga kobis, brokoli, capsicum, cendawan putih dan pelbagai lagi. Kedainya pun bersih dan selesa.

10 ulasan:

pzey yazid berkata...

wah...bestnyer...bler nk ajak mkn kat sini...???

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

macam best...
tapi jauh la ngn tempat tinggal fiza,kak sue.
teringin nak gi

sue79 berkata...

pzey,
nak makan kena datang sini..

fiza,
senang2 nanti datangler..

nuyue berkata...

best nyer sue...
kalau dekat..confirm ku serbu kedai ni

sue79 berkata...

nuyue,
serbu jgn tak serbu hehehe...

isma berkata...

sedap nye..mengugat iman..hehe

sue79 berkata...

isma,
dap, dap, dap,,,

IDAZS berkata...

sedapnya....membuatku telan liur. tapi jauhlah nak pergi...huhuhuhu... insyaallah akan sampai juga suatu hari nanti...

sue79 berkata...

Idazs, I.Allah.. satu hari nanti sampailah tu..

pzey yazid berkata...

cik sue kena blanje nanti ni....heheh...